Op 15 september vieren wij Ice This Day. Een kennisdag voor ambachtelijke ijsbereiders met één doel: leren hoe je meer kunt halen uit je bedrijf. Dat doen we met een demonstratie frituren (oliebollen, donuts en meer) en een chocoladedemo van Hidde de Brabander. Social media-expert Elja Daae neemt je mee in de wereld van Instagram. Dit sociale medium is een must voor de ijsbereider. Want ijs = visueel heel aantrekkelijk. En food scoort op Instagram!

Elja geeft alvast drie tips om nu al aan je zichtbaarheid op Instagram te werken:

  1. Locatie, locatie, LOCATIE! Zet je je zaak op de kiek of wil je dat mensen omfietsen voor jouw ijsje? Zorg er dan voor dat je een locatietag toevoegt aan de foto. Dat doe je heel simpel door op het locatie-icoontje te klikken en jouw locatie aan te vinken. Doe dit ook als je een story plaatst. Zo komt jouw afbeelding/filmpje/foto automatisch in de locatiestories van die dag.
  2. Hashtags: maak er nuttig gebruik van. Leuk als je ijs op de foto zet, maar met de hashtag #ijs bereik je niets. Maak gebruik van goede zoektermen. Hoe je dat doet, vertelt Elja je op Ice This Day. Alvast één tip: ‘Hashtag’ de locatie ook nog eens! Bijvoorbeeld: #Vlaardingen
  3. Hoe maak je het? Foto’s van een hoorntje, vitrine of coupe zijn mooi, maar wil je meer betrokkenheid van je volgers, laat dan zien hoe je je ijs bereidt! Laat bijvoorbeeld stapsgewijs zien hoe je een ijsbombe vult en afwerkt, hoe je de best selling ijscreatie opbouwt of hoe je een ijswafel bakt.

Denk je: “Huh, stories? Enneh, Hash-wattes?” Meld je dan nu nog aan voor Ice this Day, er zijn nog een paar plaatsen! Ook de gevorderde Instagrammer haalt tips uit deze workshop. Bekijk hier het volledige programma.

Menu